Måndag = läkarbesök

Jaha. Så var det måndag. Läkartid idag kl 14.00. Ska bli spännande att höra vad farbror Doktorn har att säga.

Känner mig fortfarande inte helt 100 i kroppen, lite snuvig och ont i huvudet. Får peta i mig ett par alvedon och ta lite nässpray så reder det sig nog.

Söndagen ägnades åt att göra så lite som möjligt på så lång tid som möjligt. Maten gick det ganska bra med. 2 rostade mackor med ost till frukost (jag vet rostade mackor är inte bra - men det är iaf fullkornsbröd). Korvstroganoff och pasta till lunch/middag. Det är knappast idealiskt - jag vet. 3 mål mat om dagen och så mellanmål - det är så det ska vara. Det är dock så infernaliskt svårt att hålla för mig. Det blir antingen frosseri eller alldeles för lite mat... Vill inte frossa - så jag väljer att äta bara när det känns fullständigt nödvändigt.

Jag funderade lite på igår om jag skulle dryga ut min kära lilla blogg med att skriva om annat än bara mat och vikt - antar att det kan bli lite tjatigt i längden. Vad skulle jag då skriva om, var frågan. Kläder och mode? Nja, jag är väl den mest ointresserade personen när det kommer till dessa saker. Visst köper jag kläder och skor ibland - men det är knappast något att skriva om. Det finns massa små tonårstjejer som skriver om mode osv - de kan få vara ytliga alldeles på egen hand! Relationer då? Hmmm - relationer som gått åt helvete kanske, och det är väl kanske ingen höjdare att läsa om heller. Böcker och filmer? Ja, det skulle väl vara det isf. I alla fall filmer. Frågan är väl hur många som faktiskt skulle uppskatta mina små recensioner av allsköns skräckfilmer. Jag är skräckfilmsfanatiker!!! Älskar skräck, all form av skräck, rysare, splatter, psykologiska thrillers osv.

Någon av er kära läsare som delar min passion för skräckfilmer? Ge mig gärna tips på er favoritfilm. Om ni inte gillar skräckfilmer så kan ni självklart berätta om er favoritfilm ändå!

Nu ska jag hoppa in i duschen. Jag återkommer senare med en update när jag varit hos läkaren!

Kommentarer
Postat av: livetoday - 52 kilo

OM DET ÄR, jag visste att det var kolhydrater men inte så mycket som det faktiskt är!! så skönt att inte äta, magen mår bättre också :D



visst ser det gott ut :D:D



va sa herr läkare till dig? :D hoppas det gick bra.

krampepp

2009-09-28 @ 17:07:25
URL: http://livetoday.webblogg.se/
Postat av: Miiqa - jag överlevde min barndom

Jag är inte så förtjust i skräckfilmer, men en av mina favoritfilmer är "The butterfly effect". Har du sett den?

2009-09-28 @ 17:19:11
URL: http://flischyflaschoo.blogg.se/
Postat av: Jeanette

USch vad läskigt. Det låter som det är jag, Enda som skiljer typ är vad vi gilalr för filmer. Själv är jag helt såld i (jag vet jag är barnslig) Hannah Montana the movie, samt Enchanted... Men en filmserie jag kan se om o om igen är Free willy filmerna. Kanske för att jag är så såld i delfiner, men det är nog min absoluta favorit.

2009-09-29 @ 08:02:10
URL: http://ahana.myblogg.se
Postat av: Nathalie

Trillade in här via Miiqa, och läste detta inlägget om skräckfilmer... Jag är också skräckfilmsfanatiker! Det finns många bra, men The Mothman Prophecies är en klar favorit, likaså Exorcisten. :)

2009-10-01 @ 21:10:29
URL: http://elakastavalla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0