Läkarbesöket...

Mja, läkarbesöket gick bra. Först lite allmänt prat om obesitaskirurgi som det så fint heter. Det vill säga fetmaoperation. Det verkar inte som att landstinget gör Sleeve operationen utan endast Gastric Bypass - men ja, då får det bli en sådan om det här går vägen. Efter mycket prat så kollade vi längd (163 cm) och vikt (idag 96,9 kg = BMI 36,5). Blodtrycket var inte så trevligt. 141/118 och vilopuls på 97. Min doktor höjde doseringen på en av mina mediciner och hoppades att det ska få ner hjärtfrekvensen lite, då blir blodtrycket bättre också. Sen blev det lite mer prat och remiss skickades till St Görans sjukhus. Väntetiden för Gastric Bypass är 12 veckor. Nu vet jag inte om det är totalt från det att remiss är inkommen eller om det är efter man fått tid för undersökning - vilket skulle ta ca 6 veckor från det att remiss inkommit. Hur som helst så är det kortare väntetid än jag trodde det skulle vara.

Nu börjar väntan på svar på remissen.

Nästa måndag ska jag tillbaka till vårdcentralen och ta massa prover. Levervärde, blodsocker, kolesterol mm. Ska säga till att jag vill veta vilken blodgrupp jag har också - för det har jag ingen som helst aning om.

Nu är jag trött och ska gå och sova. Inte nog med att jag kommer hem denna tid efter jobbet - jag måste dessutom upp tidigt i morgon - kom på att jag ska ta cellprov... Har faktiskt aldrig gjort det - så det är på tiden - men jag är riktigt orolig för det... Gör det ont? Blöder man? Jag ska i alla fall inte skjuta upp det den här gången, eller glömma bort det som jag faktiskt brukar göra.

Hmm - blir många besök till Vårdcentralen just nu...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0