Baddräkter för fetton?

Sitter och slösurfar lite medan jag dricker en kopp te. Har precis tagit två rostade mackor med smör och ost. Var kanske inte så hungrig egentligen, men hade inte ätit något sedan kl 17 och kom precis hem från jobbet. Mina dygn är lite skruvade pga de tider jag jobbar. Jag går sällan upp innan kl 10. Då blir det ju "frukost" vid 11 ungefär. "Lunchen" blir runt 16-17. Middag blir det sällan, utan det blir en macka eller så när jag kommer hem. Riktigt dåligt, jag vet... Men men - det får vara som det är just nu.

Idag åt jag dock en Nacho-tallrik innan jag kom till jobbet - vid 14. Sen pannkakor vid 18. Missade helt att äta innan jag drog till jobbet... Så detta plus mina precis uppätna två rostade mackor är vad jag har fått i mig idag.

Blev en promenad på jobbet också, som vanligt... 45 min bara - men bättre än ingenting.

Lite tur har jag dock. Fick mens idag - vilket betyder att jag kan ha det som ursäkt för att slippa visa mig i baddräkt i badhuset i morgon. Personen jag är assistent åt skall nämligen simma varje tisdag. Har bävat som fan för att behöva dra på mig en baddräkt och fläska ut mig. Slipper som sagt denna veckan. Vet för övrigt inte om jag har någon baddräkt jag kan ha heller. Kanske får köpa en. Kan se det framför mig...

Går in på Stadium eller något och frågar någon som jobbar där var de har baddräkter. De pekar åt nåt håll och jag går dit. Kollar igenom baddräkterna och inser att alla är för personer modell benrangel med supertunna axelband och konstiga skärningar hit och dit som skulle få mig att se ut som en missbildad kassler... Hoppas att ingen sett mig, förutom personen jag frågade när jag kom in, och går snabbt därifrån.

Någon som vet var de har baddräkter i rimlig prisklass för fetton?
Gärna någon som håller upp brösten lite också - kupor med bågar skulle vara det bästa. Då slipper brösten hänga ner och se ut som konstiga lodräta valkar ovanför mina vågräta valkar...

Tror det är dags att sova nu - kanske slänga på någon film och hoppas på att jag kan somna till den utan att peta i mig en sömntablett ikväll. 4 kvällar på rad med sömntabletter - det är oftare än vanligt. Brukar ta max 2 kvällar i rad, sedan brukar det funka att somna utan ett tag. Återkommer med besked i morgon!

God natt!

Kommentarer
Postat av: angie

kan upplysa dig om att det faktiskt finns det 8 böcker och den nionde släpps i maj nästa år ;)



så det kanske till och med blir fler än fem säsonger. hade varit lovely

2009-09-22 @ 10:36:24
URL: http://bbittersweet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0