1 vecka kvar...

Nu är det en vecka och 2,5 timmar kvar tills jag ska träffa doktorn och diskutera möjligheter för viktoperation... Spännande!!

Jag vet att det kanske låter på mig som att jag inte alls kämpar för att äta bättre osv osv. Men det är inte helt sant. Jag tänker faktiskt på vad jag äter, hela tiden. Även när jag inte äter tänker jag på vad jag vill äta, vad jag borde äta, vad jag inte ska äta.

Ska snart iväg och jobba. Jobbet innebär 7 timmar i ständig rörelse varav ca 1 timme aktiv promenad med rullstol. Jag jobbar som personlig assistent, så det är inte mycket stillasittande. Den dagliga promenaden är något som är guld värt för mig. Att promenera i lagom rask takt 1 timme medan jag puttar en rullstol i uppförsbackar och håller in den i nerförsbackar är faktiskt väldigt effektivt! Även plana sträckor blir lite tuffare när en rullstol ska köras!

Idag kommer jag äta pannkakor på jobbet. Syrran hade glömt sina färdiglagade pannkakor här igår, så dom tar jag helt enkelt. Innan jag drar till jobbet kommer jag dricka en kopp fullkornsvälling. Det får räcka, är inte alls sugen på något att äta just nu faktiskt.
Kan tänkas att jag tar en sallad innan jag börjar jobba. Så får det nog bli.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vill du ha fler besökare till din blogg och

chansen att vinna ett presentkort på SF för

300 kr?

Bli medlem här:

http://www.bannerutbyte.se?r=58289

2009-09-21 @ 12:54:43
Postat av: alltfettskabort

Lycka till hos doktorn!!

2009-09-21 @ 15:10:43
URL: http://alltfettskabort.blogg.se/
Postat av: Sara

Uppmuntrar verkligen din blogg!

Har bokstavligt letat efter en blogg gjord av en person som inte är av idealet "normal"! Jag är verkligen inte det!

Är lite överviktigt själv, dock ser jag det inte som världens STÖRSTA problem!

Det ska bli intressant att följa din blogg och ditt liv!

Kram,

Jag hoppas du har det bra?

2009-09-21 @ 19:03:06
URL: http://rizzy.blogg.se/
Postat av: Sara

Hej vännen!

La till dig på bloglovin direkt när jag hittade dig!

Puss! :)



Tack! :)

2009-09-21 @ 20:18:57
URL: http://rizzy.blogg.se/
Postat av: Miiqa - jag överlevde min barndom

Jag tror absolut att du kämpar och jag vet hur svårt det kan vara med vikt. Själv har jag ju tvärtomproblem, att jag har svårt att gå upp i vikt trots att jag vräker i mig mat, nyttig och onyttig.



sv: Haha, absolut, fast på det stället får man nog köra med konstant sinnesförvirring ;)

2009-09-23 @ 09:50:02
URL: http://flischyflaschoo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0