Snorar och fryser...

Idag är det värre än igår. Börjar dessutom få ont i halsen. Inte kul alls.

Tove undrade vad jag jobbar med; Jag jobbar som personlig assistent. End of that story.

Jeanette: Jag får se om jag vågar prova mig på det där. Just nu har jag dock varken gurkmeja eller ingefära hemma - och jag orkar inte ge mig ut och handla.

Det bästa med att vara sjuk är att man inte är sugen på något. Åt lite glass igår - men det var inte gott. Fick i mig lite pasta med köttfärssås, men det var inte heller gott. Ser till att försöka dricka ordentligt iaf.

Nu är jag så slut att jag ska slänga mig i sängen igen. Måste väl äta något senare - men får se vad jag orkar fixa till...

Kommentarer
Postat av: Jeanette

En annan god rätt när man är sjuk, dels kycklingsoppa, behöver man inte göra något, bara lägga en kycklign i vatten och låta koka i 50min sen hälla över buljongvattnet i en annan kastrull, ha i lite tunn pasta, låta det koka i 15-20min och sedan bryta ner små kycklingbitar i och äta som soppa. Eller bara koka ris med lite yoghurt. De rätterna är skonsamma för magen när man är sjuk.



Ingefäran smakar ju inte gott men men... Det hjälper iaf, så då får man ta det.

2009-10-07 @ 11:17:54
URL: http://ahana.myblogg.se
Postat av: anna

Hej !



En till viktkämpare som jobbar som personlig assistent ! Kul..



Mindre kul att bli sjuk dock, hoppas att det går åt rätt håll nu..



// Tjoho..

2009-10-09 @ 22:05:17
URL: http://viktkollen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0