Helgen + sjuk :(

I helgen blev det massa födelsedagsfirande med tårta, bullar och kakor. Jävligt gott och inget dåligt samvete då jag faktiskt inte åt så mycket av något av det.

Idag var jag och lämnade blodprov på vårdcentralen som komplement till remissen som skickades förra veckan. När jag kom hem frös jag något så förbaskat och hade ont i huvudet. Trodde huvudvärken kunde bero på att jag inte ätit något - så slängde i mig en smörgås och ett glas juice och gick sedan in och la mig på sängen. Tänkte att jag kunde ligga å vila lite innan det var dags att göra sig i ordning för jobbet. Tvärsomnade! Vaknar någon timme senare och är supertäppt och hostig samt fortfarande en hejdundrande huvudvärk. Har ju varit lite småkrasslig ett tag - men inte nog för att säga att jag är sjuk - men nu har det brutit ut och jag känner mig skitrisig faktiskt!

Ska bädda ner mig i sängen och slökolla på lite film och kanske somna till emellanåt. Har vitaminer och ipren på behörigt avstånd. Te skall fixas också!



Kommentarer
Postat av: Tove

Hej! Följer din blogg. Kämpar också mot vikten men har haft ätstörningar tidigare och kommer därför aldrig få igenom en operation. Vad är det du jobbar med? Jag är nyfiken.



KRam och krya på dig

2009-10-05 @ 14:03:05
URL: http://ttoove.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Usch, låter inte roligt alls!!! Låter bra med mycket sömn. en bra huskur som hjälper immunförsvaret som min mormor lärt mig är:

Fyll typ en kanjangmugg (30ml) med te.

Ta spetsen på en tesked med gurkmeja och rör ner i teet, sedan lika mycketingefära. Rör ihop, svälja allt i ett svep (Mest för det inte smakar så gott) och skölj ner med en riktig kopp te.

Gör du det morgon och kväll så hjälper det immunförsvaret tillräckligt för att bli av med skiten lite snabbare. Och gör du det när du börjar känna dig hängig så kan du tom klara dig ifrån det ;)

2009-10-06 @ 07:51:18
URL: http://ahana.myblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0