Åt helvete...

Har haft ett par dagar nu där jag inte mått så bra. Kan sammanfatta dessa dagar med ett par ord: ångest, pizza, promenader, choklad, förvirrad... Orkar faktiskt inte dra den långa versionen...

Idag känner jag mig dock så pass psykiskt uppåt att jag orkar skriva ett litet inlägg. Har äntligen städat idag. Kändes på sätt och vis som jag städade bort lite inuti mig själv samtidigt som jag städade utanför mig själv. Jag har absolut inga problem med stök hemma hos andra - men hemma hos mig själv är det som att ett stökigt och rörigt hem = stökig och rörig hjärna. Ibland känns det dock bara som ett så stort projekt att städa... Kanske för att jag blir sorteringsfanatiker när jag väl börjar. Idag lyckades jag dock, med möda, att lägga saker på sin plats utan att börja sortera och omorganisera!!! Yay för mig.

Shit - ju mer jag skriver i den här bloggen desto mer känner jag mig som värsta psykot... Jag hoppas det låter värre än vad det är - men förmodligen är det inte så... Det är säkert värre än vad det verkar...

Hmmm - det här kanske kan låta ganska fel - men då får det göra det. Jag bestämde mig idag för att inte försöka gå ner något i vikt innan jag vet hur det blir med remissen. Det verkar ju dumt att gå ner ett par kilo - få lite lägre BMI och då få avslag för operationen. (Jag skulle gjort allt det här när jag vägde 106 kg.)
Jag frågade min doktor lite skämtsamt när jag var där vad man gör om man får avslag... "Går man hem och äter upp sig då och provar igen"... Hans svar var inte direkt vad jag förväntade mig "Ja. Så sjukt är tyvärr systemet"... Jag vill faktiskt inte få avslag för att jag inte är tillräckligt fet - men jag vill väl egentligen inte fetta på mig heller... Har ingen som helst aning om hur lång tid det tar att få svar på remissen...

Jag hatar att vänta, jag hatar ovissheten...


Kommentarer
Postat av: Jeanette

För det första! Du låter INTE som ett psyko! Och förstår dig, hatar jsälv att vänta, att inte veta...

Min Svärmor säger alltid till mig att "Så som man sköter hushållet är en spegelbild av hur man mår" Dvs... om du städar så betyder det att du mår bättre ;) Och det är alltid bra!

Låter bra att vänta tills du fått svar. Har du kommit så långt vill man ju inte riskera att få avslag ;) Håller tummarna för dig!

God natt!

2009-10-02 @ 00:37:56
URL: http://ahana.myblogg.se
Postat av: Miiqa - jag överlevde min barndom

Vården är verkligen ett sjukt system. Jag fattar att du inte vill gå ner i vikt innan och jag tycker inte heller att du ska göra det. Bättre att du får det där ingreppet gjort ordentligt.



Jag hejar på dig!



sv: Min copycat skrev det här: http://sandram.webblogg.se/2009/september/sa-har-far-du-en-kand-blogg.html#comment



Ganska likt det jag skrev här: http://flischyflaschoo.blogg.se/2009/september/sa-blir-du-bloggdrottning.html#trackback

2009-10-02 @ 13:01:57
URL: http://flischyflaschoo.blogg.se/
Postat av: ninemile

Jag fick inte avslag så då kommer du garanterat inte få det du heller...maila mig=) jag hade precis samma tankar som du...men gick igenom med glans och då e jag inte SJUUUKT FET!!!

kram nine

2009-10-11 @ 21:06:35
URL: http://ninemile.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0